R&R Musil Pohřební služba s.r.o.

Infromace pro pozůstalé

Najdete zde důležité informace o postupu při zařizování pohřbu, rady ohledně potřebné dokumentace a praktické pokyny k organizaci smutečního obřadu. Naším cílem je Vás co nejvíce podpořit a usnadnit Vám tento proces citlivým a profesionálním přístupem.

Úmrtí doma

  • Při úmrtí doma je potřeba kontaktovat lékaře nebo záchrannou službu (155).
  • Jakmile lékař úmrtí potvrdí a vystaví tzv. „List o prohlídce zemřelého“, je čas kontaktovat pohřební službu, která pomůže s převozem těla a organizací pohřbu.

Úmrtí ve zdravotnickém či sociálním zařízení

Nemocnice, domov pro seniory, hospic

  • Při úmrtí ve zdravotnickém či sociálním zařízení personál co nejdříve informuje rodinu o úmrtí. Pozůstalí v zařízení vyzvednou osobní věci zesnulého, včetně „Listu o prohlídce zemřelého.“
  • Jakmile lékař úmrtí potvrdí a vystaví tzv. „List o prohlídce zemřelého“, je čas kontaktovat pohřební službu, která pomůže s převozem těla a organizací pohřbu.

Úmrtí mimo domov či zdravotnické zařízení

  • Pokud dojde k úmrtí mimo domov či zdravotnické zařízení, jsou pozůstalí většinou informováni policií. Pokud lékař či policie nařídí pitvu, není potřeba čekat na vyjádření, můžete kontaktovat vámi vybranou pohřební službu a domluvit s ní vše potřebné.

Obecné informace

Úmrtní list vystavuje matrika, kde bylo úmrtí a má na vystavení 14 až 30 pracovních dní od pohřbu.

  • Sociální dávka ve výši 5 000 Kč náleží osobě, která vypravila pohřeb: mrtvě narozenému nebo nezaopatřenému dítěti, nebo osobě, která byla rodičem nezaopatřeného dítěte (dítě ve věku do 26 let, které samo nezískává prostředky k vlastní obživě). Zemřelá osoba musí mít ke dni úmrtí trvalý pobyt na území ČR.

Pokud se rozhodnete využít našich pohřebních služeb, zde vám vysvětlíme, co je potřeba k vyřízení pohřbu

V naší kanceláři s Vámi na počkání vyhotovíme parte a společně probereme veškeré detaily a náležitosti týkající se pohřbu. Postaráme se také o to, aby byla podána žádost na matriku o vystavení úmrtního listu, a zajistíme, že vše proběhne hladce a v souladu s Vašimi přáními.

R&R Musil Pohřební služba s.r.o.

  • občanský průkaz zesnulého (pokud je k dispozici)
  • kartičku pojištěnce zesnulého (pokud je k dispozici)
  • list o prohlídce zemřelého (pokud je k dispozici)
  • rodný a oddací list zesnulého (pokud je k dispozici)
  • oblečení pro zesnulého - oblečení vždy dávejte podle svého uvážení a také podle toho, co by si zesnulý přál. Boty se většinou nedávají. K oblečení můžete přidat např. rodinou fotografii, růženec, svaté obrázky atd.– předáte přímo v naší kanceláři
  • občanský průkaz objednavatele pohřbu – pro vytvoření objednávky
  • fotografie na parte – nelze použít z občanského průkazu

Typy posledního rozloučení

Existuje několik způsobů, jak uctít památku Vašich blízkých. Zde naleznete různé typy posledního rozloučení, které můžete zvážit, a které Vám pomohou vytvořit důstojnou a osobní vzpomínku.

Poslední rozloučení v obřadní síni. Je možné využít řečnici. Následně dochází ke zpopelnění těla či uložení těla do hrobu (hrobky).

Poslední rozloučení probíhá v kostele či přímo u hrobu. Následně dochází k uložení těla do hrobu (hrobky) či zpopelnění.

Přímo v provozovně pohřební služby, pouze pro nejužší rodinu (max. 10 lidí).

Umožňuje rodině a přátelům uctít památku zesnulého bez formálních rituálů, což přináší klid a prostor pro osobní vzpomínku.

Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů

V případě, že dojde mezi námi a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy, nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je

Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát-oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2

Jsme tu pro Vás

Kontaktujte nás kdykoliv pro osobní konzultaci a podporu. Jsme připraveni Vám pomoci.

Naše pohřební služba je k dispozici 24 hodin denně. Rádi Vám poradíme a pomůžeme se zařízením všech potřebných formalit.